2012-01-24

Folk

Det finns så mycket bra folk. Det gör mig glad. Det finns så mycket folk som är olika mig, och det gör mig också glad.

För tänk om alla var som jag, så fånigt och töntigt det skulle bli. Och inte skulle någon få något gjort, förutom en jädrans massa mormorsrutor och stickade strumpor förstås. Kanske ett och annat surdegsbröd och en enstaka basilikaplanta här och där. Kan inte minnas att jag gör så mycket annat. Tur som tusan att mormorsrutor och basilika gör mig helnöjd! Sen om ett tag ska jag ju bli vuxen och lära mig att sticka med nålar i folk och annat som sjuksköterskor gör (vad mer gör sjuksköterskor, sådär på riktigt?). Just nu så är det ändå rätt skönt att inte åstadkomma mer än mindre blått under ögonen.

Skål för det. Och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar