2012-01-30

Spiselhyllor och gentlemän

Hemma hos oss tycker jag om hyllan ovanför spisen. Andra sådana utrymmen här är alltid proppfulla med en massa pryttlar.


(Burken har ett julmotiv på baksidan, men jag vände på den så det syns inte!)


En serie med ryska baboushkor står högst upp.


I ett hörn har vi en liten flaska med heligt vatten från Lourdes som jag fick av en kär vän.


Den märkligaste saken måste nog vara det här brudparet som satt fastklistrat på en av våra presenter när vi gifte oss. Har tyvärr glömt vem som gav oss det, men om du läser så kan du väl hojta till!

När jag traskade över gården idag var barnen från dagiset ute och lekte, som små tomtar i overaller och jättestora stövlar. En pojke står och håller i snöret till en pulka som en flicka försöker kliva i. Hon har ena foten i och verkar ha lite svårt med balansen. Pojken släpper snöret och går fram och frågar "Ska jag hjälpa dig?". Tar helt sonika tag i flickans andra fot och försöker lyfta över den till pulkan. Han blir en bra gentleman om sisådär tjugo år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar