2012-07-06

Längtan

Hela mitt inre är en stor virvelvind av längtan, önskningar och drömmar.

Jag drömmer om dig, mitt barn, som kommer i november, du din lilla sak som växer i min mage och sparkar järnet så fort jag sitter still. I november kommer du, mitt barn, och jag längtar efter dig. Du kan aldrig fatta hur mycket vi längtar. Att få veta vem du är, vad du vill.

Jag drömmer om ett litet hus med stor trädgård, att odla upp en bit mark och bli självförsörjande på grönsaker. Ett hus där barnet kan springa omkring barfota och leka.

I skrivande stund sitter jag på ett tåg till Göteborg. Spenderar helgen där. Sverige är så vackert, man kan inte flyga över det här landet, man måste åka igenom det. Titta på alla sjöar, skogar och ängar. Drömma om långa vandringar och nätter i tält...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar