2012-10-04

Call me crazy

På väg hem från jobbet gick jag loss på päronträden på gården och skördade en härlig mängd. Fantastiskt roligt förresten, nådde inte upp ordentligt så jag använde ett paraply för att slå ner päronen, fick akta mig lite när de ramlade ner farligt nära mitt huvud. En massa regnvatten i ögonen fick jag också! Oerhört underhållande faktiskt, hejdade mig motvilligt från att brista ut i högt vansinnesskratt så att grannarna inte skulle ana oråd och ringa polisen eller nåt annat dumt.

Glad i hågen traskade jag över samma gård till mormor och idkade lite byteshandel. Kom hem med mandariner och burek (en slags slavisk pirog). Så nu blir det fruktkalas medan jag går loss på ett par ulliga gulligheter som jag lade rabarber på igår.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar