2012-10-23

Mammaledig!

Ah! Nu har äntligen ledigheten, uppstarten, nedräkningen börjat inför bebisens ankomst! Egentligen skulle jag vänta ett par veckor till, men jag var så trött hela tiden att jag bestämde mig för att ta ut mina sista semesterdagar (hade många) och bara vara ledig fram till slutet av november. Då borde det ha kommit ett barn och då startar min riktiga föräldraledighet.

Nu har jag alltså varit ledig i två dagar. Vad har jag gjort? Jo, mest har jag slagits med Skatteverket och Försäkringskassan för att få ordning på min företagsskatt och föräldrapenning. Det har gått rätt bra, men imorse blev jag så stressad att jag blödde en massa näsblod. Tjohej!

Igår var jag på syjunta! Det är damerna i kyrkan som ses på måndagar och dricker kaffe, äter kaka och utövar hantverk av alla de sorter. Broderi, stickning, virkning, quiltning... Jag satt i ett hörn och virkade nervöst, men de var snälla mot mig. Vågade inte fota dem dock, så här får ni lite bilder på projektet jag jobbat på idag. Ni har sett det förr...

Lyssna på den här låten när ni tittar på bilderna, det är precis så glad jag är när jag tittar på dem!




Ooops! Där fick ni en inblick under min soffa! Var lite nervös för det, men vi dammsög igår så det ser bättre ut än vanligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar