2012-10-02

Work in progress

Hallå hallå i skogen! Just hemkommen från barnmorskebesök+fikapaus med maken. Bebisen växer fint och finkaffe med fluffad mjölk är gott på förmiddagen. Trevligt värre! 

Igår tog vi ner kassen med vantar, mössor och halsdukar från vinden. När oktober har börjat är det tillåtet med mössa om man vill tycker jag. Det gav en orsak att röja i lådor och då dök den här sjalen upp! Tror jag virkade den i våras. Fint spindelmönster, av handfärgat lettiskt ullgarn. Ljusblått är tyvärr inte min färg men det är synd att låta den bara ligga i lådan och vara vacker. Så om det är någon som skulle vilja köpa den så är det fritt fram! Säg till bara!





Det virkas en himla massa här hemma och överallt annars också, och eftersom jag får massiva kreativa smällar hela tiden (får även andra smällar inifrån, av en liten plutt, men det hör inte till saken...) så ligger det en massa ofärdiga virkprojekt och skräpar överallt. Har svårt att avsluta projekt för jag kommer alltid på nya saker att pyssla ihop. Här är några som jag håller på med för tillfället:


Det ska bli en babyfilt. Gillar färgerna och att garnet har egen lyster fastän det är bomull.


Och så den här. Skulle bli framsida till en ful gammal soffkudde, men visade sig att kudden var lite stor, så nu sitter jag fast i att med tunt, tunt garn virka en bred svart kant runtom. Så tråkigt! Får väl göra det som botgöring någon dag när jag varit dum...




Maken tycker det är roligt att jag virkar. Det ville han visa på bild. Stiligaste snubben i stan! Virkandet som är med i bilden ska bli någon slags påse som man kan bära runt sitt garn i.


Dessa lade jag vantarna på när jag var på biblioteket sist. Tänkte att när jag ändå virkar och stickar och grejar kan jag lika gärna göra något som är lite mer funktionellt. Typ en mössa till ungen. Den undre boken är en virkinstruktion. Nya former och mönster och sånt.


Nej, nu ska jag hitta något garnigt att ägna en halvtimme åt innan jag ska till jobbet. Senare i eftermiddag är det virk/stick-träff också. Mmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar