2012-11-20

Akta matsvinnet!

Idag har jag forskat lite om det där med mat och svinn. Det slängs ju en onödigt mycket mat i livsmedelsindustrin, i butiker och restauranger pga konsumenters krav och andra orsaker. Jag har skrivit om detta i ett tidigare inlägg, om hur matbutikerna kastade mängder av mat. Idag fick jag dock svart på vitt det jag länge befarat: en massa av matsvinnet sker i hemmen, enligt Konsumentföreningen Stockholm hamnar var femte matkasse vi släpar hem i soptunnan. VAR FEMTE!? Vad hände där egentligen? Sjukt.

Så nu sitter jag och äter en gammal paprika med hommus gjord på gamla kikärter. Låter inte så roligt, men gott. Så kan det gå.

den här hemsidan finns tips och trix för hur man kan göra för att ta vara på maten hemma. 

Så, gör det nu!


Hej och hå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar